Tematykę prac laboratorium można podzielić na przedstawione poniżej kierunki:

  • badań kompletnych pojazdów ich podzespołów, układów i elementów zawieszenia, kabin, siedzisk samochodowych, układów nośnych i nadwozi pod względem ich wytrzymałości na drgania, przenoszenia drgań oraz wpływu tych drgań na działanie poszczególnych podzespołów i elementów badanego pojazdu;
  • drogowych badań pojazdów samochodowych w zakresie ich własności trakcyjnych (zdolności przyspieszania, skuteczności hamowania, rozpędzania przez biegi itp.) oraz w zakresie bezpieczeństwa ruchu samochodów poprzez badanie takich parametrów jak boczne znoszenie, przyczepność kół do nawierzchni w trakcie hamowania, rozpędzania jak i w trakcie jazdy po łuku drogi;
  • badań kierowców w zakresie ich zachowań w symulowanych sytuacjach drogowych, z możliwością analizy wzajemnych zależności pomiędzy pojazdami ze specjalnym naciskiem na dynamikę pojazdu symulowanego;
  • analiz sytuacji wypadkowych z wykorzystaniem ultraszybkiej kamery Fantom V310 TM wraz z oprzyrządowaniem i oprogramowaniem Thema Motion™;
  • oceny stanu technicznego pojazdów samochodowych i ich podzespołów w zakresie diagnostyki układu jezdnego, kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia.

Place badawcze

W Kampusie Dąbrowa znajdują się place pomiarowe przystosowane do wykonywania badań dynamicznych pojazdów samochodowych. Wykorzystywane są one podczas prowadzonych zajęć jak i podczas wykonywania pomiarów realizowanych w ramach prac badawczych.

PRACOWNICY

Kierownik laboratorium

dr inż. Andrzej Zuska

a.zuska@tu.kielce.pl

Specjalista do spraw realizacji prac badawczych

mgr inż. Michał Karendał

m.karendal@tu.kielce.pl

Referent techniczny

mgr inż. Antoni Bańkowski

antekban79@gmail.com

Copyright © dr inż. Andrzej Zuska