Diagnostyka i ocena stanu technicznego pojazdów samochodowych prowadzona jest w zakresie:

  • oceny stanu technicznego amortyzatorów,
  • oceny stanu technicznego układu jezdnego i kierowniczego,
  • skuteczności działania układów hamulcowych,
  • diagnostyki komputerowej.

STANOWISKA I APARATURA WYKORZYSTYWANA DO

DIAGNOSTYKI I OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH I ICH PODZESPOŁÓW

Samochodowa linia diagnostyczna

Samochodowa linia diagnostyczna Bosch-Beissbarth™ umożliwia:

  • wstępną ocenę zbieżności kół,
  • ocenę skuteczności tłumienia amortyzatorów metodą EUSAMA i THETA,
  • ocenę skuteczności hamulców na stanowisku rolkowym.

Stanowisko do wstępnej oceny zbieżności kół

Stanowisko do oceny skuteczności tłumienia amortyzatorów metodą EUSAMA

Stanowisko do oceny skuteczności tłumienia amortyzatorów metodą THETA

Stanowisko do oceny skuteczności hamulców

Dodatkowe wyposażenie samochodowej linii diagnostycznej Bosch-Beissbarth™ :

  • podnośnik nożycowy wraz z szarpakami,
  • obrotnice analogowe/elektroniczne,
  • systemem GEOTEST 60™.

Podnośnik nożycowy wraz z szarpakami

Aparatura (systemem GEOTEST 60™) do wyznaczenie parametrów układu kierowniczego i jezdnego

Dodatkowe wyposażenie umożliwia wyznaczenie parametrów układu kierowniczego i jezdnego:

  • zbieżności połówkowej i całkowitej kół przednich i tylnych,
  • kątów pochylenia kół,
  • kątów pochylenia i wyprzedzenia sworzni zwrotnic,
  • równoległości osi,
  • śladowości kół,
  • skrętów kontrolnego i maksymalnego kół,
  • sumarycznego luzu w układzie kierowniczym,
  • i innych.

Urządzenie do pomiarów geometrii nadwozia Blackhawk

Komputerowa diagnostyka pojazdów samochodowych

Diagnostyka komputerowa odbywa się za pomocą urządzeń diagnostycznych firm Bosch w wersji:

  • KTS 570 oraz Texa Navigator TX’T – przeznaczonych do diagnostyki pojazdów osobowych,
  • Texa TXT’s przeznaczonego do diagnostyki pojazdów ciężarowych.

Komputer diagnostyczny Bosch KTS 570

Komplet komputerów diagnostycznych

Komputer diagnostyczny Texa Navigator TXT

Copyright © dr inż. Andrzej Zuska