Diagnostyka i ocena stanu technicznego pojazdów samochodowych prowadzona jest w zakresie:
- oceny stanu technicznego amortyzatorów,
- oceny stanu technicznego układu jezdnego i kierowniczego,
- skuteczności działania układów hamulcowych,
- diagnostyki komputerowej.
STANOWISKA I APARATURA WYKORZYSTYWANA DO
DIAGNOSTYKI I OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH I ICH PODZESPOŁÓW
Samochodowa linia diagnostyczna
Samochodowa linia diagnostyczna Bosch-Beissbarth™ umożliwia:
- wstępną ocenę zbieżności kół,
- ocenę skuteczności tłumienia amortyzatorów metodą EUSAMA i THETA,
- ocenę skuteczności hamulców na stanowisku rolkowym.
Stanowisko do wstępnej oceny zbieżności kół
Stanowisko do oceny skuteczności tłumienia amortyzatorów metodą EUSAMA
Stanowisko do oceny skuteczności tłumienia amortyzatorów metodą THETA
Stanowisko do oceny skuteczności hamulców
Dodatkowe wyposażenie samochodowej linii diagnostycznej Bosch-Beissbarth™ :
- podnośnik nożycowy wraz z szarpakami,
- obrotnice analogowe/elektroniczne,
- systemem GEOTEST 60™.
Podnośnik nożycowy wraz z szarpakami
Aparatura (systemem GEOTEST 60™) do wyznaczenie parametrów układu kierowniczego i jezdnego
Dodatkowe wyposażenie umożliwia wyznaczenie parametrów układu kierowniczego i jezdnego:
- zbieżności połówkowej i całkowitej kół przednich i tylnych,
- kątów pochylenia kół,
- kątów pochylenia i wyprzedzenia sworzni zwrotnic,
- równoległości osi,
- śladowości kół,
- skrętów kontrolnego i maksymalnego kół,
- sumarycznego luzu w układzie kierowniczym,
- i innych.
Urządzenie do pomiarów geometrii nadwozia Blackhawk
Komputerowa diagnostyka pojazdów samochodowych
Diagnostyka komputerowa odbywa się za pomocą urządzeń diagnostycznych firm Bosch w wersji:
- KTS 570 oraz Texa Navigator TX’T – przeznaczonych do diagnostyki pojazdów osobowych,
- Texa TXT’s przeznaczonego do diagnostyki pojazdów ciężarowych.
Komputer diagnostyczny Bosch KTS 570
Komplet komputerów diagnostycznych
Komputer diagnostyczny Texa Navigator TXT
Copyright © dr inż. Andrzej Zuska