Minibus Apollo™ na podwoziu Mercedes Atego™ Minibus Apollo™ na podwoziu Mercedes Atego™ adaptowany jako ruchome laboratorium, wyposażony w czujniki siły w pasach bezpieczeństwa, zestaw 4 monitorów do prezentacji uzyskanych wyników pomiarów, instalację 12V i 230V do zasilania aparatury pomiarowej, system GlobTrak® oraz podany poniżej zestaw dodatkowych przyrządów. W tym samochodzie – laboratorium, w zależności od celów i zakresu badań, mogą być montowane ponadto dowolne inne czujniki, urządzenia i zestawy aparaturowe przystosowane do badań drogowych, wymienione w opisach Laboratorium Samochodów i Ciągników oraz Ruchomego Laboratorium Badań Bezpieczeństwa i Własności Dynamicznych Pojazdów Samochodowych.
System Monitorowania Pojazdu GPS-GLOBTRAK® System Monitorowania Pojazdu GPS-GLOBTRAK® umożliwiający „śledzenie” on-line pojazdu w pracowni komputerowej WMiBM i rejestrację przebytych przez niego tras, monitorowanie zużycia paliwa, monitorowanie pracy kierowcy i określanie jego czasu pracy, monitorowanie wybranych parametrów pracy pojazdu kontrola realizacji zadań transportowych na potrzeby analityczne, kontrola kosztów wykonywanych zadań transportowych i minimalizowanie kosztów, ustawianie powia-domień o zaistniałych zdarzeniach na SMS, e-mail, kontrola ważnych terminów: przeglądów, badań technicznych i ubezpieczenia, itd.
System do pomiaru rozkładu nacisku Tekscan – umożliwia pomiar rozkładu nacisku wywieranego przez ludzkie ciało względem takich powierzchni, jak siedziska, oparcia, materace itp.
System składa się z:
- modułu pomiarowego wraz z interfejsem USB do połączenia z komputerem PC
- oprogramowania (biblioteki) umożliwiającej podłączenie konkretnego modelu czujnika do systemu,
- czujników (mat).
W zależności od zastosowania istnieje możliwość skonfigurowania różnych układów pomiarowych, różniących się rodzajem czujników:
- CONFORMat™ – najbardziej zaawansowany czujnik do pomiaru rozkładu nacisku. Dopasowuje się do złożonych, wyprofilowanych i odkształcalnych powierzchni, takich jak poduszki siedzisk. Jego konstrukcja eliminuje blokowanie się czujnika podczas dopasowywania się do powierzchni siedzisk i oparć. Jest idealny do kopiowania nacisku z wózka inwalidzkiego.
- BPMS™ – ultra cienki (grubość 0,20 mm) i elastyczny czujnik wielopunktowego rozkładu nacisków na siedziskach i oparciach foteli samochodowych, materacach, itp.,
Parametry techniczne czujników wielopunktowego rozkładu nacisków
Wielkość |
Czujniki |
||
Czujniki BPMS |
Czujniki CONFORMat |
||
Model czujnika |
5315 |
5400N |
5330 |
Wymiar powierzchni pomiaru (długość/szerokość),mm |
488.7 x 426.7 |
578.0 x 884.0 |
471.4 x 471.4 |
Liczba punktów pomiarowych, szt. |
2016 |
1768 |
1,024 |
Liczba punktów pomiarowych przypadających na cm2 |
1 |
0.3 |
0.5 |
Zakres mierzonego ciśnienia, kPa |
34 |
34 |
34 |
Oprogramowanie umożliwia:
- prezentację danych w czasie rzeczywistym w 2D i 3D,
- prezentację wcześniej zapisanych danych w 2D i 3D,
- pomiar parametrów takich jak:
- maksymalna siła, całkowita siła,
- maksymalny nacisk, całkowity nacisk,
- pole powierzchni kontaktu obiektu z badaną powierzchnią itp.
- tworzenie wykresów do analizy danych.
- jednoczesny podgląd i porównywanie wielu wyników badań.
- dołączenie obrazu cyfrowego do każdej klatki zarejestrowanego filmu.
- eksport danych do pliku ASCII lub AVI.
Zastosowanie systemu
- Badanie i analiza komfortu statycznego.
- Wspieranie projektowania konstrukcji siedzisk i oparć foteli w zakresie:
- kształtu/konturów,
- wymiarów,
- twardości.
- Badanie materiałów wykorzystywanych do produkcji foteli samochodowych w zakresie ich wytrzymałości i trwałości.
Copyright © dr inż. Andrzej Zuska