Minibus Apollo™ na podwoziu Mercedes Atego™ Minibus Apollo™ na podwoziu Mercedes Atego™ adaptowany jako ruchome laboratorium, wyposażony w czujniki siły w pasach bezpieczeństwa, zestaw 4 monitorów do prezentacji uzyskanych wyników pomiarów, instalację 12V i 230V do zasilania aparatury pomiarowej, system GlobTrak® oraz podany poniżej zestaw dodatkowych przyrządów. W tym samochodzie – laboratorium, w zależności od celów i zakresu badań, mogą być montowane ponadto dowolne inne czujniki, urządzenia i zestawy aparaturowe przystosowane do badań drogowych, wymienione w opisach Laboratorium Samochodów i Ciągników oraz Ruchomego Laboratorium Badań Bezpieczeństwa i Własności Dynamicznych Pojazdów Samochodowych.

System Monitorowania Pojazdu GPS-GLOBTRAK® System Monitorowania Pojazdu GPS-GLOBTRAK® umożliwiający „śledzenie” on-line pojazdu w pracowni komputerowej WMiBM i rejestrację przebytych przez niego tras, monitorowanie zużycia paliwa, monitorowanie pracy kierowcy i określanie jego czasu pracy, monitorowanie wybranych parametrów pracy pojazdu kontrola realizacji zadań transportowych na potrzeby analityczne, kontrola kosztów wykonywanych zadań transportowych i minimalizowanie kosztów, ustawianie powia-domień o zaistniałych zdarzeniach na SMS, e-mail, kontrola ważnych terminów: przeglądów, badań technicznych i ubezpieczenia, itd.

 System do pomiaru rozkładu nacisku Tekscanumożliwia pomiar rozkładu nacisku wywieranego przez ludzkie ciało względem takich powierzchni, jak siedziska, oparcia, materace itp.

System składa się z:

  • modułu pomiarowego wraz z interfejsem USB do połączenia z komputerem PC
  • oprogramowania (biblioteki) umożliwiającej podłączenie konkretnego modelu czujnika do systemu,
  • czujników (mat).

W zależności od zastosowania istnieje możliwość skonfigurowania różnych układów pomiarowych, różniących się rodzajem czujników:

  • CONFORMat™ – najbardziej zaawansowany czujnik do pomiaru rozkładu nacisku. Dopasowuje się do złożonych, wyprofilowanych i odkształcalnych powierzchni, takich jak poduszki siedzisk. Jego konstrukcja eliminuje blokowanie się czujnika podczas dopasowywania się do powierzchni siedzisk i oparć. Jest idealny do kopiowania nacisku z wózka inwalidzkiego.
  • BPMS™ – ultra cienki (grubość 0,20 mm)  i elastyczny czujnik wielopunktowego rozkładu nacisków na siedziskach i oparciach foteli samochodowych, materacach,  itp.,

Parametry techniczne czujników wielopunktowego rozkładu nacisków

Wielkość

Czujniki

Czujniki BPMS

Czujniki CONFORMat

Model czujnika

5315

5400N

5330

Wymiar powierzchni pomiaru (długość/szerokość),mm

488.7 x 426.7

578.0 x 884.0

471.4 x 471.4

Liczba punktów pomiarowych, szt.

2016

1768

1,024

Liczba punktów pomiarowych przypadających na cm2

1

0.3

0.5

Zakres mierzonego ciśnienia, kPa

34

34

34

Oprogramowanie umożliwia:

  • prezentację danych w czasie rzeczywistym w 2D i 3D,
  • prezentację wcześniej zapisanych danych w 2D i 3D,
  • pomiar parametrów takich jak:
  • maksymalna siła, całkowita siła,
  • maksymalny nacisk, całkowity nacisk,
  • pole powierzchni kontaktu obiektu z badaną powierzchnią itp.
  • tworzenie wykresów do analizy danych.
  • jednoczesny podgląd i porównywanie wielu wyników badań.
  • dołączenie obrazu cyfrowego do każdej klatki zarejestrowanego filmu.
  • eksport danych do pliku ASCII lub AVI.

Zastosowanie systemu

  • Badanie i analiza komfortu statycznego.
  • Wspieranie projektowania konstrukcji siedzisk i oparć foteli w zakresie:
    • kształtu/konturów,
    • wymiarów,
    • twardości.
  • Badanie materiałów wykorzystywanych do produkcji foteli samochodowych w zakresie ich wytrzymałości i trwałości.

Copyright © dr inż. Andrzej Zuska